fredag 20 augusti 2010

För det är FREDAG!


När man är ledig flyter dagarna bara ihop med det är ändå något speciellt med en fredag! Även fast man kanske jobbar dagen efter (tänker tillbaka på tiden på 3) så är det ändå en härlig känsla när det är fredag! Folk är glada och positiva och förväntansfulla på lediga dagar!

Denna fredag var jag uppe tidigare än vanligt för att jag skulle på synundersökning kl 10.00. Tredje gången gillt för den tredje optikern jag gått till! Resultatet blev att jag inte är blind, men jag borde ha glasögon när jag kör bil/kollar på långt avstånd! Så kanske blir ett par nya brillor nu när jag ska gå på så himla många föreläsningar :) Ryktas om att Synsam ska ha rea nästa vecka! Lite sugen på den lite större varianten fast med VÄLDIGT tunn ram, antingen svart eller silver.

Efter synundersökningen blev det stranden en sväng! Blev Bölesholmarna, en holme i mitten av älven en bit bort från där vi bor, vatten på båda sidorna och strand i mitten! Mysigt ställe där det säkert kan bli någon grillkväll framöver om vädret tillåter! Efter stranden blev det lite badminton på Iksu och sen kom Lisa och Martin! Hjälpte dem att bära in grejer och sen käka vi lite middag här hemma hos oss!

Är inget kul på tv så blir kanske att läsa slutet av boken jag läser innan man somnar!

TREVLIG HELG!

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar